Via-Roma.reismee.nl

Ja, zo'n reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn.....

Ja, zo'n reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn........

Rhens - Nieder-Olm 90 km
Bij het ontbijt in Hotel "Zur Kripp" beloofde het weer een mooie dag te worden. We hadden een zonovergoten ontbijtzaal waar het al direct erg warm was achter het glas.
Vlak voor negen uur hadden we al onze plichtplegingen achter de rug en zaten de tassen weer op de fiets. On the road again dus.
Het was heerlijk fietsweer en we mogen ons gelukkig prijzen dat we sinds ons vertrek nog geen drup regen hebben gevoeld. De eerste kilometers verliepen zeer voorspoedig totdat Dom Roberto riep dat hij nodig geld moest pinnen. Dat doet hij natuurlijk niet op een moment dat we toch ergens zitten koffie te drinken maar nee, als hij voelt dat hij geen contant geld meer in de pocket heeft dan moet dat á la minute geregeld worden. Daar schijnen (oud) bankiers wel vaker last van te hebben. Nou ja, wij al na twaalf kilometer het plaatsje Boppard ingedoken op zoek naar een geldautomaat. Daar bleek echter ook een gezellig pleintje te zijn waar we dan maar een extra koffiestopje hebben ingelast. Vervolgens verder langs de Rijn waarbij je continu het gevoel heb dat je door een modelspoorweg aan het fietsen bent. Links en rechts van de Rijn dubbele spoorbanen met zeer veel (goederen)-treinen, tunneltjes door de steile heuvels, vakwerkhuisjes en Bahnhöfe en dan ook nog veel verkeer op het water met enorme duwbakcombinaties en cruiseboten. Never a dull moment hier.
Zo rustig rijdend langs de Rijn krijg je wel een idee van wat er aan Europese economie door het Rijndal wordt geperst. Mooi om te zien. Over persen gesproken, dat gebeurt dus letterlijk echt bij de Loreley waar we een tijdje hebben staan kijken hoe de enorme schepen een weg zoeken door de snel stromende rivier op het punt waar de de heuvels stijl zijn en de doorgang veel smaller.
Na ons volgende koffiestopje op een door Nederlanders beheerde camping aan de Rijn beleefden we natuurlijk weer een klein Robbiemomentje. Terwijl Gerard, Wim en ik keurig netjes de uitgang van de camping kozen reed Dom Roberto weer helemaal de kant op waar we vandaan waren gekomen. Gelukkig had ik dat al een beetje zien aankomen en geduldig stond ik dus bij de uitgang te wachten omdat daar ook meteen een splitsing van wegen was waardoor ik vermoedde dat het daar dan ook weer fout zou gaan. Met enige vertraging loodste ik Robbie in mijn kielzog weer naar de andere mannen die inmiddels al waren door gereden.
Overigens willen wij jullie nog enkele dagen in de gelegenheid stellen om te raden naar de betekenis die wij hebben gegeven aan de afkorting D.O.M. Voor Dom Roberto di Roma. Wij hebben al enkele leuke en originele suggesties langs zien komen maar de enig juiste nog niet.
Tijd voor de lunch in de plaats Bingen. Het weer was inmiddels een beetje veranderd in die zin dat de zon zich niet meer liet zien en we af en toe ook stevig tegen de aanwakkerende oostenwind in moesten boksen. Gelukkig bleef het wel droog. Bij een bakker hebben we een pizzabroodje gescoord en daarna hebben we ons bij de naast gelegen groenteboer tegoed gedaan aan het nodige fruit. Heerlijk, en ook nog het nodige mee voor een picknick halverwege de middag. Waar zo'n discussie over koolhydraten en kilocalorieën al niet goed voor is. Van die goede voornemens was 's avonds bij de avondmaaltijd overigens al niets meer over. Wim wist ons te verlijden tot een enorm voorgerecht en daarna kwam er een nog groter hoofdgerecht. Geheel tegen mijn gewoonte in heb ik een groot gedeelte van het hoofdgerecht ongeconsumeerd moeten terug sturen en heb ik mij vervolgens verbaasd over het feit waar de andere mannen de moed vandaan haalden om ook nog een nagerecht te verorberen.
Op dit moment verblijven wij in een prima hotelletje in de plaats Nieder-Olm, halverwege de punt die we afsteken tussen de Rijn na Bingen en de plaats Nierstein, waar we morgen de Rijn weer oppikken tot aan Speyer.
We zijn vandaag allemaal vroeg te bedde want bij een aantal van ons beginnen de kilometers al een beetje hun tol te eisen.
Gute Nacht dus en Bis Morgen

Reacties

Reacties

Janneke

Hallo mannen, wat gaan jullie goed!
Wat betreft D.O.M. Roberto,
Domme Oude Man,
Maar ik vind je niet dom, niet oud, maar hoop wel een man haha!
Ik hoop dat jullie genieten, dat doe ik in ieder geval wel met Ellen in Portugal.
Fijne reis verder!
Xxx

Gert van der Horst

Wat een fantastische tocht zo langs de Rijn. Uit het verslag maak ik op dat Rob een voormalig bankier is. In het kader van "eens een bankier altijd een bankier" wil ik nog één poging wagen v.w.b. de uitleg van het woord (de titel) D.O.M.. Ik dacht aan Derivaten Obligaties Modelportefeuille Roberto. Klinkt in ieder geval gezelliger dan Domme Oude Man. Fijne reis met veel mooi weer!!

wim en hetty leenheer

hallo fietsmaten van Rob en DOM Roberto!!! weer leuk de reisverslagen te lezen en jullie te volgen op de tocht naar Rome, wij hopen dat het zo voorspoedig blijft gaan en wensen jullie nog heel veel succes, hartelijke groeten uit Portugal,
wim en hetty

Sanneke

Nog een poging: De Oudste Meneer.
Veel fietsplezier in Duitsland ????????????????

Sanneke

?????? Hoort er niet bij

harm buter

Ook jan en ik staken in 1954 die punt in de Rijn na Bingen af. Wij fietsten van Mainz (overnachtingsplaats) naar Bingen in een hevig onweer, waarin we elkaar kwijtraakten, terwijl ik al het geld en alle papieren op zak had. Gelukkig stond Jan te wachten op mij in Bingen, terwijl hij niet wist, of ik achter hem aan fietste. Zonder geluk vaart niemand wel !!!

Astrid vd Bos

wat een mooie verhalen allemaal weer. de weergoden zijn jullie gelukkig goed gezint en de Lorelei hebben jullie gelukkig ook overleeft.
DOM staat meestal voor een grote sterke toren, rots in de branding. wie weet bedoelen jullie daar Rob wel weer. ik vind het in ieder geval een opsteker voor jou Rob!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!