Via-Roma.reismee.nl

Regen aan de Bodensee

Regen aan de Bodensee

Van Swäblichhausen naar Hard/Bregenz 95 km
Het had de hele nacht flink doorgeregend en de hotelbaas wist ons te vertellen dat er de hele dag regen op het programma zou staan. Lekker vooruitzicht dus. Bovendien was het de afgelopen nacht noodweer geweest aan de Bodensee wist Wim uit Denekamp ons te vertellen. En daar moesten we nu juist naar toe. Regenpakken en overschoenen aan dus. Eerlijk gezegd hadden we ons daar al een beetje op verheugd want het beeld van onze Wim van twee jaar geleden met zijn markeerstift-gele overschoenen stond ons nog zeer helder op het netvlies. Wim uit Denekamp hebben we even gewaarschuwd dat hij zijn zonnebril bij de hand moest houden voor het geval de confrontatie te heftig zou zijn. Overigens sluiten we niet uit dat Wim uit Denekamp ons twee jaar geleden al een keer heeft zien rijden. Want in exact dezelfde periode dan dat wij dat hebben gedaan, is hij toen eveneens naar Santiago de Compostella gereden. Men zegt dat toeval niet bestaat.
Na enig getreuzel en wat wikken en wegen over de juiste kledingkeuze was toch echt de tijd aangebroken om van start te gaan. In de regen dus. Maar na enige tijd begint ook dat wel weer te wennen en we zijn tenslotte struise mannen en niet van suiker.
De kilometers vlogen vlotjes onder onze banden door want het traject was verder niet al te zwaar. Ergens misten we nog wel een juiste aanwijzing in de route waardoor we een paar extra klimmetjes kregen te verstouwen maar daar stond dan weer tegenover dat we een mooie koffiestop hadden waarna een prachtige lange afdaling volgde. Rond lunchtijd bereikten we de oevers van de Bodensee en een tikje doorweekt zochten we daar ons lunchadres. Die vonden we in de plaats Langenargen, ergens tussen Friedrichshafen en Lindau. Het is hier wel echt een aaneenschakeling van vakantiehuizen, campings, hotels en jachthavens. Zeer toeristisch dus maar met dit weer viel er niet zo veel te beleven. In een redelijk rap tempo zijn we daarom maar doorgereden langs de oever van de Bodensee waarbij we vlak voor Bregenz de Duits-Oostenrijkse grens passeerden. Daar merk je tegenwoordig natuurlijk niets meer van behalve een bord dat aangeeft dat je in het gebied van Vorarlberg aankomt.
Ook Bregenz zijn we maar snel voorbij gereden zodat we nu ongeveer 5 kilometer achter Bregenz zitten in de plaats Hard. Daar troffen we een zeer pittoresk hotel wat door Griekse mensen wordt gerund. We hebben beloofd om daar verder geen grappen over te maken.
Aangezien het hotel beschikte over een goede wasgelegenheid hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt om onze kleding maar eens een wasbeurt te geven. Daarbij ontdekte ik helaas dat ik zo stom ben geweest om een fietsshirt en -broekje op het vorige adres achter te laten. Balen dus. Maar in het routeboekje stond gelukkig het telefoonnummer van de Gasthof. En zowaar, ik kreeg Isabelle aan de lijn en zij wist te bevestigen dat de klamotten inderdaad nog bij hun lagen. Van Billy heb ik vervolgens hun mailadres gekregen en na het toesturen van mijn adresgegevens zouden ze de spullen dan naar Nederland sturen. Billy was nog wel erg geïnteresseerd waar we ons nu bevonden. Ik hoorde hem door de telefoon ongeveer van zijn stoel vallen toen ik zei dat we al een eindje achter Bregenz zaten en even later voelde ik hier een lichte trilling die een aardschok met vijf op de schaal van Richter nu eenmaal teweeg brengt.
Maar, laat ik niet onaardig doen. Het is natuurlijk heel lief dat ze bereid zijn om mijn vergeten spulletjes op te sturen hoewel ik het nog mooier had gevonden als Billy op zijn Harley Davidson met mijn klamotten even naar Bregenz was gereden. Dat had ik wel eens willen zien.
Zo, hier laat ik het vandaag maar even bij. Ik ga nog iets drinken aan de bar en op tijd naar bed. Morgen gaan we de voet van de Alpen opzoeken waar ons overmorgen een zware beklimming staat te wachten. Of het de Vorarlbergpas of de Silvretta wordt hebben we nog niet besloten. Dat zien we morgen dan wel.
Bis Morgen

Reacties

Reacties

Janneke

Wat gaan jullie goed mannen!
Jammer van de regen! Maar tot nu toch rrg geboft wat treft het weer!
Groetjes aan allemaal!
Em ik moet speciaal de groeten doen aan Gerard van Ricardo Pargana (Redbar Alfagar)en hij wenst hem een goede reis!
Suc6 morgen! Xxx

Lisanne

Wim uit Denekamp, toeval..? of stiekem gewoon een stalker ? ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!