Via-Roma.reismee.nl

Epiloog

Epiloog

Zo, en dan zijn we weer allemaal veilig thuis na een keurige retourrit met de bus van Gerard. Bedankt voor het ter beschikking stellen van je luxe bus Gerard. Fietsen weer op hun plaatsen, tassen leeg en de wasjes aan de lijn. Het resultaat van bijna vier weken onderweg te zijn geweest. We hebben genoten van de prachtige rit naar Rome waarbij we beseffen dat we erg bevoorrecht zijn geweest om dit te mogen doen. Bijna ideale omstandigheden met slechts een beetje nattigheid rond de Bodensee, totaal geen pech of ongevallen en onze benen in voldoende conditie om alle beproevingen te doorstaan. Dan mogen we terug kijken op een geslaagde trip.
Mijn medereizigers wil ik complimenteren dat we deze trip samen hebben kunnen afleggen ondanks onze soms wat verschillende belevingen. Daarin was de tocht anders dan twee jaar geleden naar Santiago de Compostella. Dat was uiteindelijk een hele speciale fietsreis met een ander karakter. Ook conditioneel waren we verschillend maar hebben dat prima weten op te lossen gedurende de rit. Een speciaal compliment wil ik dan toch wel geven aan de 71 jarige Dom Roberto, de oudste van het stel, waarbij D.O.M. bij ons stond voor: De Oude Man. Dat was natuurlijk satirisch bedoeld want als we één opmerking onderweg een rake hebben gevonden dan was dat wel van de jongedame die ons in Speyer op het terras bediende en die zei dat mannen slechts tien jaar oud werden en daarna alleen nog maar groeiden. Dus Joep, nog even en je bent net zo oud als je opa.
Voor zover ik het goed heb bijgehouden zat Luchien er het dichtste bij met De Oudste Man maar we kunnen natuurlijk alleen de letterlijk goede oplossing goedkeuren. Overigens hebben we heel wat interessante andere invullingen langs zien komen die we zeker zullen onthouden voor een andere gelegenheid.
Inmiddels kan ik jullie melden dat mijn zoon Jeroen vandaag met succes zijn accountantsstudie heeft afgerond en dat ik als trotse vader heel gelukkig ben dat ik daar getuige van mocht zijn.
Van Gert Jan, die de bus van Gerard naar Rome heeft gereden en die daar met Ellen noch een tijdje verblijft kreeg ik vandaag nog het bericht dat hij in het warme Rome samen met duizenden andere mensen op het St. Pietersplein heeft gestaan en daar een andere Nederlander tegen het lijf liep. En, u raad het nooit, toen ze met elkaar kennis maakten bleek dat die ander onze Wim uit Denekamp te zijn. Ik heb hem maar gemeld dat toeval niet bestaat.
Wat mij betreft wil ik het hierbij laten maar niet nadat ik de trouwe lezers van deze blog heb bedankt voor de aandacht en de vele complimentjes die ik heb mogen ontvangen.
Arriverderci, Ciao

Reacties

Reacties

Willeke Buter

Jij bedankt voor de mooie verhalen Hans!

Bhobbelink@bhobbelink.nl

Sportieve vrienden
Bedankt dat jullie ons een maand op sleeptouw hebben genomen op jullie mooie reis. Een prachtige prestatie die hopelijk lang in jullie geheugen zal zijn gegrift.
Bert Hobbelink

Peter

Bedankt voordeel mooie verhalen
En respect voor wat jullie hebben gedaan
Groet Peter baltus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!